HTML

ablakpárkány

csak úgy, a magam örömére és bosszúságára meg mert keveslem azokat a fórumokat, ahol publikálhatok, meg él bennem egy összegző hajlam meg exibichionizmus, szeretem a betűket, amellett szívesen kötekedem közéletileg, végül mindent köszönök édesanyámnak, aki nélkül ez a blog nem jött volna létre

Friss topikok

• vielopol: Valóban nem lehetne - Berzsenyi niklai halott, amikor elnevezték a helyet Normafának. (2018.10.25. 21:52) A Normafához
  • herrriporter: @veletlen: Csak nem te vagy az, Katikám? Ha igen, üdvözöllek, ha nem, akkor köszöntöm az ismeretle... (2018.06.17. 17:54) Gyermekkorunk legszebb para_2_lopótök
  • vielopol: A MOM-nál is van ilyesmi, valamikor el is vihetnénk az repiként hozzánk került ponyvákat. momkult.... (2017.02.13. 22:00) lángost enni
  • Villő Varga: Kedves Gyula! Evit keresem, de nem tudom elerni a regi email cimen. Legyszives szolj neki, hogy a... (2016.12.30. 23:41) keszthelyi
  • vielopol: földlabdás ugye (2016.12.24. 19:00) szentcsalád

Linkblog

Szlovákia_3

2013.04.12. 15:49 herrriporter

34.jpgés eljött az utolsó nap, ami általában kicsit nyomott hangulatban telik, hiszen arra emlékezteti az embereket, hogy hamarosan el kell engedniük egymás kezét, a helyeket, amelyek életre szóló élményekkel ajándékozták meg őket, és néhány óra múlva kénytelenek lesznek visszazökkenni a hétköznapok jóval szürkébb, szokványosabb világába, a munkába (munkanélküliségbe).35.jpg

ez most is így alakult. a reggeli napsütésben még körbegurultuk Liptótarnócot, a szállásunknak helyet adó teljesen jelentéktelen falucskát, fölautóztunk egy havas hegytetőre, amelynek tövében tábla hívta fel a figyelmet a leselkedő medveveszélyre, 36.jpgmajd a társaság fele nem nézte meg a csúcson pihenő csaknem skanzenfalut, ahol festett házakkal próbálták becsalogatni a népi kultúrára kiéhezett látogatókat. a mi autónk utasai - bár fogékonyak a folklórra - egybehangzóan úgy döntöttek: egy skanzent láttak már fából ácsolt parasztházakkal, ezért továbbmennek Besztercebányára.

medvét nem láttunk, sajnos.

37.jpgviszont az olvadó hótól csillogó, egyre ereszkedő tájon át, a gyors folyású hegyi patakokba kedves turisták által dobált műanyagpalackokat szemlélve, a kátyúkat kerülgetve hamarosan megérkeztünk a napsütötte Banská Bystricába, és azonmód bevettük magunkat a főtérről nyíló Szlovák étterembe, ahol - láss csodát! - szlovák nemzeti ételeket, legalábbis annak vélteket vettünk magunkhoz.

nekem például roppantul ízlett a fokhagymaleves és a knédlis hús párolt káposztával, Évi viszont sokadszor is ízlése ellen valót rendelt: pirogot, ami már öt éve, Krakkóban sem nyerte el a tetszését, de gondolta, ad még egy esélyt ennek a tésztás ételnek. megbánta, így aztán az én ebédem felét költötte el, az övét meg valaki más, nem emlékszem, ki. italnak a Mezopotámiából eredeztethető, Belgiumban is főzött, Csehországban elterjedt Gambrinus sört fogyasztottunk, immár csak egy-egy búcsúkorsóval. a szlovák étteremben.39.jpg

időközben befutottak a skanzenisták, akikkel felületesen körbesétáltunk a város főterét, megcsodáltuk a gótikus német vagy más néven Mária-templomot a várnegyedben, a nagyjából egy méterrel megdőlt 16. századi óratornyot, 40.jpga mellette álló püspöki székesegyházat, meg valamennyi főtérről szemmel befogható épületet, meghallgattuk a harangjátékot (Kenő tréfás táncot is lejtett a dallamára), és az olcsó helyi vásárfiákat kínáló külvárosi Tesco kifosztása után szépen hazaautóztunk. (az autóból még megcsodáltuk Zólyom várát)

42.jpgami igazán meglepett, hogy a határ menti Sahy után úgy éreztem, végre rendezett környéken haladunk keresztül, vagyis a kintihez képest elenyésző számban tarkítják kátyúk a főutat, rendezettebb a települések összképe, valahogy színesebbek a házak, és nem csúfítanak minden helységet lerohadt szocreál monstrumok. tudom, nálunk is akadnak jócskán ilyenek (kirívó példa Ózd, ami azért már-már szép)

összességében a legerősebb benyomás az bennem Szlovákia kapcsán, hogy ordító a különbség a lenyűgöző természeti táj és az épített környezet igénytelensége között (leszámítva persze a karbantartott műemlékeket). itt egy csodás hegy, ott egy pompás templom, amott meg otthagytak egy szétesőfélben terpeszkedő vasbeton mozit, emide, a hegyi patakba pedig jól odabasztak egy halom pillepalackot

ettől függetlenül menjetek át a szlovákokhoz, érdemes fölteperni egész a Tátrába. ám ha csupán jó söröket akartok inni, elég átruccanni Párkányba (amit idén mi is megteszünk még)

do videnia!

Szólj hozzá!

Címkék: sör Szlovákia Besztercebánya

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.