HTML

ablakpárkány

csak úgy, a magam örömére és bosszúságára meg mert keveslem azokat a fórumokat, ahol publikálhatok, meg él bennem egy összegző hajlam meg exibichionizmus, szeretem a betűket, amellett szívesen kötekedem közéletileg, végül mindent köszönök édesanyámnak, aki nélkül ez a blog nem jött volna létre

Friss topikok

• vielopol: Valóban nem lehetne - Berzsenyi niklai halott, amikor elnevezték a helyet Normafának. (2018.10.25. 21:52) A Normafához
  • herrriporter: @veletlen: Csak nem te vagy az, Katikám? Ha igen, üdvözöllek, ha nem, akkor köszöntöm az ismeretle... (2018.06.17. 17:54) Gyermekkorunk legszebb para_2_lopótök
  • vielopol: A MOM-nál is van ilyesmi, valamikor el is vihetnénk az repiként hozzánk került ponyvákat. momkult.... (2017.02.13. 22:00) lángost enni
  • Villő Varga: Kedves Gyula! Evit keresem, de nem tudom elerni a regi email cimen. Legyszives szolj neki, hogy a... (2016.12.30. 23:41) keszthelyi
  • vielopol: földlabdás ugye (2016.12.24. 19:00) szentcsalád

Linkblog

megvan a Tisza-tó

2013.08.14. 22:24 herrriporter

3_19.jpgis, hiszen a Balaton, a Fertő- és Velencei-tó már meghódíttatott, éppen ideje volt az ország második legnagyobb tavát bekebelezni, legalábbis megkerülni. voltaképpen nagyon sokat nem tekertünk, Edit órája mintegy 120 km-t mutatott érkezéskor, de a legtöbbet ebből, úgy 60-70-et a második nap bicikliztünk, egészen pontosan akkor kerültük meg a tavat. (na, jó, a Poroszlót Tiszafüreddel összekötő híd fölötti északi részt időhiányában kihagytuk, én mégis úgy veszem, hogy igenis körbebringáztuk az egészet)4_17.jpgValahogy a Tiszántúlon sokkal barátságosabbak a népek, mint a "fejlett" Dunántúlon. ez így meglehetősen általános megállapítás, de tényleg azt tapasztaltuk, hogy mindenki, akivel akcióba kerültünk, kedves volt. kivéve azt a valakit, aki második este ellopta Vera hátizsákját, de őt nem is láttuk, úgyhogy nem volt akció a részünkről. (másnap az iratok bankkártyástul meglettek, "csupán" 6 ezer forint készpénz és a mobiltelefon hiányzott)1_20.jpg

milyen rendes volt például az a füzesabonyi kerékpárszerelő, aki a rendkívüli centírozásért nem fogadta el a felkínált borravalót? (előzmény: péntek reggel a Keleti felé tekerve a Bartók Béla úton egy előzést követően belehajtottam egy hirtelen előttem álló, parkoló autó farába, a kerekem a bokámmal együtt beszorult az alváz alá, ám mikor kihúztam, el tudtam még vele tekerni a pályaudvarig, Füzesben meg rögtön útbaigazítottak egy szerelőhöz. mellékszál: az odakalauzoló biciklis lány, mikor megkérdeztem tőle, hogy mit érdemes megnéznünk szülővárosában, amíg szerelik a cangát, nemes egyszerűséggel válaszolta: semmit)13_7.jpg

a szállás, összességében a kemping megfelelő volt, este tábortüzeztünk, virslit sütöttünk nyárson hagymával, mellé joghurtos zöldsalátát kevertünk, ittuk a söröket, előtte pedig jót fürödtünk a tiszafüredi strandon, ahol hirtelen mélyült a víz, ami meglehetősen tiszta volt, de az egész inkább folyóra, mint tóra emlékeztetett. 14_5.jpgkésőbb láttuk, hogy másutt egészen kiszélesedik a tó, és az egészben az a legjobb, hogy valahogy érintetlenebb e vízfelület partja, mint a többi eddig megkerültté. kevés a beépített terület, nem érik egymást a büfék és lángossütők, a strandok, sok helyütt békelencse és nádas uralja a partot, rengeteg a madár, és mindez remekül megszemlélhető a tavat körülölelő töltésről, amin a bicikliút is fut.2_20.jpg

mindezeket persze már a második nap tapasztaltuk, amikor Tiszafüredről Tiszaörvény, Tiszaderzs, Abádszalók és Kisköre érintésével eltekertünk Sarudon át Poroszlóig. a legemlékezetesebb állomás Kisköre volt, mégpedig a víztározó és zsiliprendszer monumentalitása miatt, de említést érdemel a sarudi strand is, bár ott már jóval többet kellett begyalogolnunk a mélyvízért, inkább a malomkerék méretű, tejföllel-sajttal bőven meglocsolt-megszórt lángosok voltak egyedülállók. 5_14.jpgPoroszlón pedig a kocsmázás, az Apostol együttes koncertje a járókerettel közlekedő öreg muzsikusok okán marad meg ötünk kollektív emlékezetében, a Nehéz a boldogságtól búcsút venni.. kezdetű, mélyenszántó gondolatokat közlő opusz például sokak memóriájában él még ma is. 7_10.jpgmondjuk arra is sokan emlékezhetnek majd, hogy láttak ötünket Apostolra és az azt követő retrodiszkó számaira pogózni (vettek is minket rendesen a helyiek kamerával)8_10.jpg

aztán ellopták Vera hátizsákját a cuccokkal, mi pedig bánatosan, az elfogyasztott söröktől, boroktól és rövid italoktól eléggé ittasan áttekertünk a vaksötét országúton Poroszlóról Tiszafüredre, a szállásunkra. 10 km, kész csoda, hogy a bennünket előző autók elől egyedül Vercsi sodródott háromszor az út menti mocsárba, mi meg Zsoltival szégyenszemre nem kísértük végig a lányokat, mondjuk nem is igen tudtunk az egészről csak annyit, hogy a lányok megint lemaradtak, újra és újra várni kell rájuk...10_9.jpg

a vasárnapot a tudományos életnek szenteltük, miután teljes felszereléssel, immár napvilágnál visszatekertünk Poroszlóra. természetesen bementünk a Tisza-tavi Ökocentrumba, ami páratlan élményt nyújtott, mégis kicsit karcsúnak éreztem a felhozatalt a közel 2 ezer forintos belépőhöz képest. 9_10.jpga föld alatti akváriumban a fejünk fölött úszkáló vizák, kecsegék és egyéb halak látványa lenyűgöző, a toronyból szép a kilátás a tóra, a gödények és a kormoránok is elragadóak voltak, de nem láttunk például jégmadarat, vidrát és a sovány aranysakálok is csak azért üvöltöttek, mert néhány helyi suttyó vadul megrázta a kerítésüket. 11_8.jpg(ja, és az egyik teremben kifüggesztett haltrófeák egyenesen undorítóak) azért arra jártában érdemes betérni oda az embernek, talán majd kinövi magát a központ, és igazi interaktív oktató- és élményközpont lesz12_7.jpg

ebéd után már csak a hazautazás maradt, néhány sör, a többiek snapszeroztak a vonaton, én olvasgattam, aztán este még átmentünk Szisszel, Katával és Raplival kiegészülve a Bocskaiba, hogy a napot a túráról készült 210 fotó és 10 videó megtekintésével zárjuk. viszlát Tisza!6_11.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: bicikli öko Tisza-tó Poroszló Tiszafüred Füzesabony

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.