HTML

ablakpárkány

csak úgy, a magam örömére és bosszúságára meg mert keveslem azokat a fórumokat, ahol publikálhatok, meg él bennem egy összegző hajlam meg exibichionizmus, szeretem a betűket, amellett szívesen kötekedem közéletileg, végül mindent köszönök édesanyámnak, aki nélkül ez a blog nem jött volna létre

Friss topikok

• vielopol: Valóban nem lehetne - Berzsenyi niklai halott, amikor elnevezték a helyet Normafának. (2018.10.25. 21:52) A Normafához
  • herrriporter: @veletlen: Csak nem te vagy az, Katikám? Ha igen, üdvözöllek, ha nem, akkor köszöntöm az ismeretle... (2018.06.17. 17:54) Gyermekkorunk legszebb para_2_lopótök
  • vielopol: A MOM-nál is van ilyesmi, valamikor el is vihetnénk az repiként hozzánk került ponyvákat. momkult.... (2017.02.13. 22:00) lángost enni
  • Villő Varga: Kedves Gyula! Evit keresem, de nem tudom elerni a regi email cimen. Legyszives szolj neki, hogy a... (2016.12.30. 23:41) keszthelyi
  • vielopol: földlabdás ugye (2016.12.24. 19:00) szentcsalád

Linkblog

Montenegró - 6. Cetinje, Budva

2011.07.20. 19:30 herrriporter

miként mindennek, úgy nászutunknak is vége szakadt egyszer (nem mellesleg a mai napig nem tudunk igazán visszazökkenni az itthoni kerékvágásba, munkába, politikai-közéleti faszságokba, ilyenekbe). úgy döntöttünk, hogy utolsó teljes napunkon látogatást teszünk az ország belsejébe, a nagy hegyen túli Zeta-völgybe, a tengertől mintegy 60 kilométerre lévő egykori fővárosba, Cetinje-be, amelyet 1946-ban váltott Titograd, amiből később Podgorica lett.

az első élményt maga a buszos utazás jelentette a szerpentinen, talán a kép is visszaad valamit abból, hogy olyan érzésünk volt odafent (egyébként a felhők felett), mintha repülővel emelkednénk. bevallom, kicsit féltem, hogy lezuhanunk. alant Budva

ez pedig már a pálmátlan Cetinje, méghozzá mindjárt egy korábbi kommunista emlékmű, ami jól megfér a legkülönfélébb templomokkal és kolostorokkal

például a Szent Péterről elnevezettel, amelynek a szoknya, az ujjatlan blúz és a rövidnadrág miatt csak az ikonosztázát tekinthettük meg, É-nek így is kendőt kellett borítania a vállára

természetesen fényképezni sem lehetett, ám É. takarásában azért készítettem egy képet erről a gyertyatartóról

érdekes, hogy az egyik vendéglőben a kért pálinkát egy másik, jéggel teli pohárban hozták ki. vagyis itt még nem találták ki a felespoharak hűtését

akárcsak Albániában, itt is tűzfalakra applikált világítós karácsonyi dekorációkat láttunk, ami változatlanul meglepett anakronisztikus voltával

itt pedig a Lovcen-emlékmű, amellyel a helyiek leróják kegyeletüket azok előtt a hazafiak előtt, akik az Újvilágból az első világháború kitörésének emlékére hazahajóztak hazát védeni, ám hajójuk Montenegró partjainál elsüllyedt, és valamennyien odavesztek

ebédre már újra Budvában voltunk, ahol a Komova nevű helyen 4 euróért ettünk menüt, valami levest, pörköltféleséget tésztával és salátával. itt például mindenki oroszul beszélt

és persze kedvenc budvai helyünktől, a Maximtól is elbúcsúztunk, ahol nagyon kedves volt a kiszolgálás, és ott ittuk utunk legjobb pálinkáját, a Kruskát.

négy este tettük ott tiszteletünket, és mondhatni, már a második alkalommal törzsvendégek lettünk

utolsó este még egy sétát tettünk a várban. itt É. ül a várfalon, érdemes megnézni a bokadekorációját, amihez pusztán egy szandál és sok napsütés kellett

és hogy tréfás legyek, a falra másztam attól, hogy véget ér az utazásunk (bocsánat)

ez egy elég rossz fotó, de meg akartam örökíteni azt a Mega Marketet, ahol Budvában legtöbbször vásároltunk, uccsó este pedig minden nyelvtudás nélkül kicseréltettem egy selejtes helyi bonbonettit. nem az édesség, a doboza volt hibás, tudniillik nyitáskor letört a nyele. na, mindegy, úgysem érthető

Budvai háttérrel is készítettünk egy nászutas képet magunkról, talán az értetlenkedők teraszáról. a hely neve egyébként Erato volt

az Eratóban is ittunk egy búcsúitalt, mindketten sört, én pedig egy pohár Pelinkovac nevű italt, ami meglepő mód nem pálinka, hanem likőrféle volt

és azért csináltunk egy fotót harmadik kabalaállatunkról, a Tehénről is, amint egy pálma tövében bohóckodik. na, ekkor már szomorúak voltunk, hisz már az Adriától is elköszöntünk, a halak is odaúsztak hozzánk, én pedig kis híján kifogtam egy kagylólakó rákocskát, de mikor előbújt, úgy megijedtem tőle, hogy visszaejtettem a vízbe

ezt a borzasztó képet már szerb területen, valahol a Vajdaságban készítettem a vonatablakból, csak hogy ne feledjük, hol járunk

a végére mégsem a kedves horogkeresztes képet hagyom, hanem kettőnket. szerencsére volt másfél óra csatlakozási idő Szabadkán, így besétáltunk az állomásról a főtérre, ahol már tavaly is jártunk, csak akkor még nem házasként. arcunkon a tízenvalahány órás vonatút minden fáradsága, a kialvatlanság

életünk egyik legszebb élménye volt

Szólj hozzá!

Címkék: nászút montenegró budva cetinje

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.