HTML

ablakpárkány

csak úgy, a magam örömére és bosszúságára meg mert keveslem azokat a fórumokat, ahol publikálhatok, meg él bennem egy összegző hajlam meg exibichionizmus, szeretem a betűket, amellett szívesen kötekedem közéletileg, végül mindent köszönök édesanyámnak, aki nélkül ez a blog nem jött volna létre

Friss topikok

• vielopol: Valóban nem lehetne - Berzsenyi niklai halott, amikor elnevezték a helyet Normafának. (2018.10.25. 21:52) A Normafához
  • herrriporter: @veletlen: Csak nem te vagy az, Katikám? Ha igen, üdvözöllek, ha nem, akkor köszöntöm az ismeretle... (2018.06.17. 17:54) Gyermekkorunk legszebb para_2_lopótök
  • vielopol: A MOM-nál is van ilyesmi, valamikor el is vihetnénk az repiként hozzánk került ponyvákat. momkult.... (2017.02.13. 22:00) lángost enni
  • Villő Varga: Kedves Gyula! Evit keresem, de nem tudom elerni a regi email cimen. Legyszives szolj neki, hogy a... (2016.12.30. 23:41) keszthelyi
  • vielopol: földlabdás ugye (2016.12.24. 19:00) szentcsalád

Linkblog

Wudersch

2013.03.03. 20:00 herrriporter

1_3.jpgvagyis Budaörs a helység, amelyet vasárnap meglátogattunk szép napsütéses, kicsit csípős időben, fasírtokkal, kiflikkel, uborkákkal és termosznyi forró teával fölszerelkezve, és persze Döme kutyát is magunkkal vittük. 2_3.jpgNepomuki Szent János templom mellől kaptattunk föl a bibliai tájat idéző Kő-hegyre, ahol kívülről megnéztük az évtizede folyamatosan felújítás alatt álló, ezért bezárt Kő-hegyi kápolnát, majd hosszas erdei ösvényeken való bolyongás után bevettük a Frank-hegyi Turistaházat, a szabadban felállított asztalok egyikénél kolbászos bablevest ettünk, amit a monopolhelyzetben lévő étteremben 1100 forintért vesztegettek, ittunk a sörükből, üdítőikből és kávéjukból, majd szlalomban leereszkedtünk a meredek magaslatról, miközben mellénk csapódott egy azonosíthatatlan felmenőkből álló vaskos és barátságos kutya, akit Döme nemigen szeretett, mi pedig a városba érve aggódva figyeltünk: visszatalál-e feltételezett lakhelyére, a dombtetőre. hiába próbáltuk lerázni a városi temetőnél, utánunk jött a Szamos Cukrászdáig, onnan azonban a7_2.jpg sütievésünk végére eltűnt, mire kijöttünk, nem láttuk sehol4_3.jpg3_3.jpg

a sírkertben egyébként érdekes feliratú kereszteket és márványtáblákat láttunk, a megváltva feliratról például eszünkbe jutott, hogy akár üdvözülve vagy elkárhozva szavak is szerepelhetnének a fejfákon, de csak a halandó elmúlásra vár! mondatot rögzítettünk említetten kívül. na, azt sem igazán értettük

a sütemények és egyéb édességek frissek, finomak, de kisméretűek voltak, korántsem érték meg 400 forintos egységárukat, de egyszer élünk, ráadásul valamennyien rá voltunk kattanva a9_2.jpg cukrásztermékekre, hát habzsoltunk. az új információkra vágyóknak 5_3.jpgmég annyit: a 29 428 fős Budaörs (Örs) nevét valószínű egy Örs nevű kabar törzsről kapta. 1236-ban említette először oklevél Ewrs,1282-ben pedig Kechkevvrs néven. Örs nevezetes szőlőtermelő falu volt a Fehérvárra menő út mellett. Szent Mártonról elnevezett egyháza a kelenföldi Szent Gellért-egyház kápolnája volt.6_2.jpg

Budaörs testvérvárosai:

Szólj hozzá!

Címkék: kirándulás Budaörs

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.